Arenal App

Arenal App

Découvrez les nombreux avantages de Arenal App en la téléchargeant dès maintenant. Réservez et invitez facilement des amis dans l'un de nos 10 clubs ? Tout est possible en quelques clics. 

Télécharger maintenant via Google Play ou App Store

Réservations via Arenal App

Arenal App rend l'organisation d'activités sportives plus facile que jamais.

  • la monnaie de l'application est le crédit : 1 € = 1 crédit
  • pas de frais de transaction pour les réservations (terrains ou events)
  • les crédits sont valables dans tous les clubs Arenal en Belgique et aux Pays-Bas
  • les remboursements sont toujours effectués en crédits

A partir du jeudi 1er juin, vous pouvez réserver sur Arenal App pour jouer dans nos clubs à partir du 1er juillet. Vous pouvez payer ces réservations individuellement ou en utilisant un ensemble de crédits nouvellement achetés. N'oubliez donc pas de télécharger Arenal App à temps !

Règle générale :

  • réservations jusqu'au du 30 juin : via Playtomic
  • réservations à partir du 1er juillet : via Arenal App

comment faire une réservation ?
comment fonctionne le système de crédit Arenal ?
comment définir votre club préféré ?
... découvrez une réponse à toutes vos questions ! maintenant via Google Play ou 
App Store

L'organisation d'activités sportives est plus facile que jamais. Grâce à notre calendrier pratique et à nos fonctions de recherche, vous pouvez rapidement et facilement trouver des terrains de sport disponibles et confirmer immédiatement vos réservations.

Réserver et inviter facilement des amis dans l'un de nos 10 clubs ? Tout est possible ! Avec Arenal App, invitez vos amis en trois étapes seulement.

Réservez une partie de tennis, de padel, de padbol, de squash ou de football5 dans l'un de nos 10 clubs en une seconde grâce au système de crédit Arenal.

  • comment faire une réservation ?
  • comment fonctionne le système de crédit Arenal ?
  • comment définir votre club préféré ?
    ... découvrez une réponse à toutes vos questions !

FAQ Arenal APP

Arenal App updates

De afgelopen weken is er druk gesleuteld aan de Arenal App. De nieuwste versie 1.3 is vanaf maandag 04/09 beschikbaar en wordt "gepusht" naar bestaande gebruikers, waardoor je meteen met de nieuwste versie kan werken.

Openstaande schuld

Indien, bij een split payment, een van je medespelers zijn deel van de reservatie niet betaalde, wordt deze geïncasseerd bij jou (de eigenaar van de boeking). Indien er voldoende saldo staat in je wallet, wordt deze schuld automatisch afgetrokken.

Echter, indien de eigenaar van de boeking (jij dus) niet voldoende saldo heeft staan in zijn wallet, wordt je account geblokkeerd en moet je eerst de openstaande schuld vereffenen. Probleem hierbij op vandaag is dat deze schuld (bv €12) enkel kan vereffend worden d.m.v. aankoop van een van onze creditbundels (€100 - €200 - €400 - €600), en niet enkel de exacte schuld (bv €12) kan vereffend worden. Nu is dit probleem verholpen, en kan je in deze situatie wel de exacte schuld vereffenen, in plaats van hiervoor een creditbundel aan te schaffen

Let wel: een openstaande schuld kan niet deels betaald worden met een restant uit je wallet.

Bijvoorbeeld: 
- openstaande schuld is €30
- je hebt nog €10 in de wallet
- de openstaande schuld die je moet betalen is €30, en dus niet €30 - €10

Boeken in de toekomst

Tot op heden konden klanten eindeloos ver in de toekomst een reservatie maken. Dit is in de nieuwe versie niet langer mogelijk, en zal voor alle clubs opnieuw op 28 dagen (ofte 4 weken) geplaatst worden, identiek zoals het vroeger was in Playtomic.

Timing annulatie medespelers

In de vorige versie konden je 3 medespelers zich slechts uitschrijven uit een reservatie tot maximum 8u voor start van de reservatie. In de nieuwe versie kunnen ze zich uitschrijven tot net voor aanvang van de reservatie.

Let wel: als eigenaar van de reservatie kan je wel nog steeds maar tot maximum 8u voor de reservatie zelf annuleren.

Betaalopties

Sommige spelers krijgen foutieve betaalopties voorgeschoteld bij het afrekenen van een reservatie of aankoop credits. Bv. een Belg die iDeal krijgt voorgesteld als betaalmethode. 

Het probleem oplossen kan door de algemene instellingen op je smartphone te verifiëren:

  1. staat het land ingesteld op België?
  2. staat de taal ingesteld op Nederlands?

Uitzondering: indien je een Xiaomi toestel hebt kan het probleem helaas niet verholpen worden. De appbouwers achterhaalden een probleem met dit merk van toestellen. Enige wat je in dat geval kan doen is een van onderstaande opties: 

  • reserveren via de webapp van de gewenste club
  • credits aankopen in de bar, die later manueel worden toegevoegd aan je account door een Arenal medewerker, waardoor je daarna wel via de app reservaties kan maken